FESTUM SOFTWARE

Keskity siihen, missä olet paras

Asukassivusto vai taloyhtiösivut?

Taloyhtiösivut

Taloyhtiömme hallituksen jäsenenä tuskailen usein sitä, miten ja missä säilyttää pöytäkirjat ja muut hallitustyöskentelyyn liittyvät dokumentit. Kuinka kätevää olisikaan, jos kaikki olisi yhdessä paikassa, ajantasaista ja nopeasti löydettävissä. Jokainen varmasti tietää ja on kokenut sen, miten tuskallista ja aikaa vievää on hakea tietoja ja liitetiedostoja sähköposteista, jossa muutenkin on tavaraa jo yllin kyllin.

Aikaisemmin yhdeksi taloyhtiön tärkeimmistä tieto -ja viestintäkanavista on nostettu taloyhtiön omat sivut, joihin on voitu mahdollisesti viedä esimerkiksi tiedotteita ja muita tietoja. Taloyhtiösivuissa on kuitenkin muutama ongelma: miten taloyhtiösivuille lisätty tieto saadaan tavoittamaan juuri oikeat henkilöt sekä miten sivuilla oleva tieto saadaan pysymään ajan tasalla?

 

Kohdennettua viestintää

Festumin uuden ajan isännöintijärjestelmä Hausvise yhdistää isännöinnin, taloyhtiön ja asukkaat yhteen kanavaan, jossa viestintä ja asiointi taloyhtiön asioissa on helppoa ja tehokasta. Toisin kuin perinteiset taloyhtiösivut, Hausvisen henkilökohtainen asukassivusto tarjoaa taloyhtiöön liittyvän informaation lisäksi asukkaan omaan asumiseen liittyvää tietoa. Kaikki asukassivustolla näkyvä tieto on personoitu näkymään jokaiselle käyttäjälle henkilökohtaisesti sen sijaan, että kaikki tieto olisi yleismallista. Näin esimerkiksi hallituksen jäsenet pääsevät näkemään heille suunnattuja asiakirjoja ja puolestaan esimerkiksi autopaikkojen haltijat saavat autopaikkoihin liittyvät tiedotteet heti nähtävilleen.

Mahdollisuus kohdentaa viestintä järjestelmässä juuri oikealle sidosryhmälle (hallituksen jäsenet, saunojat, autopaikkojen haltijat jne.) vähentää turhien viestien lähettämistä. Hausvisessa asukas tai osakas voi myös itse määritellä sen, miten haluaa vastaanottaa isännöintitoimistolta tulevat tiedotteet, viestit ja yhtiökokouskutsut. Vaihtoehtoisesti viestit voidaan vastaanottaa joko sähköisenä suoraan omille asukassivuille tai perinteisempään tapaan paperiversioina postin kuljettamana.

 

Oman asumisen palvelut aina saatavilla

Pohdin asukassivustojen tarpeellisuutta hallitusnäkökulman lisäksi myös omasta, osakkaan näkökulmasta – minkä kanavan kautta haluaisin saada tietoa omaan asumiseeni liittyvistä asioista, tehdä helposti huoltopyyntöjä ja muutostyöilmoituksia sekä tavoitella isännöitsijää. Älypuhelimiamme käytämme päivittäin lähes kaikkeen mahdolliseen – luemme lehdet, teemme vaateostokset, ruokatilaukset ym. Miksemme siis puhelinta käyttäen hoitaisi ja seuraisi myös omaan asumiseemme liittyviä asioita?

Tai mikä sen kätevämpää olisikaan, kuin saada puhelimeen ajantasainen viesti esim. hissin toimintahäiriöstä. Näin olisi helppo välttää suunnistamasta viikonlopun ruokaostoksille juuri hissin korjauksen aikana. Tai kun huoneistoni ulko-oven lukko ei toimi, kaivan esille vain puhelimeni ja teen kätevästi huoltopyynnön asiasta asukassivustolla, josta se ohjautuu suoraan huoltoyhtiölle ilman erillisiä välikäsiä.

Mikäli isännöintitoimisto tarjoaa mahdollisuuden käyttää henkilökohtaista asukaspalvelusivustoa omaan asuntoon ja asumiseen liittyvien asioiden tehokkaassa hoitamisessa, kannattaa tähän tarttua, sillä onhan asuntomme kuitenkin yksi elämämme suurimmista sijoituksista.

Lue lisää Hausvisen asukaspalveluista: https://hausvise.fi/asukkaalle/

 

Kirjoittaja: Teija Lounasaho

Festum Software Oy

Puh: 0207 909 700 
Email: info@festum.fi

Pori

Isolinnankatu 22B
28100 PORI

Vantaa

Äyritie 8 E
01510 VANTAA

Tilaa kuukausittainen uutiskirje

Tiivistämme ajankohtaisimmat uutiset meiltä ja maailmalta.